top of page

Koppakking reparatie


Een koppakking is een afdichting die zich bevindt tussen het motorblok en de cilinderkop. Het nut van de afdichting is de vorming van een vloeistof- en gasdichte laag.

Een koppakking moet daarnaast tegen hoge gasdrukken bestand zijn.

Door veroudering (corrosie) en gebruik vertoont een koppakking slijtage, zodat in de loop der jaren vervanging nodig zal zijn. De meest voorkomende lekkage is die tussen de verbrandingsruimte en een koelwaterkanaal. Een lekkende koppakking kan verschillende gevolgen hebben: van kleine olielekkage, olieverontreiniging, minder vermogen, tot koelwaterverlies en oververhitting. Een lekke koppakking komt vrij veel voor, bij zowel benzine- als dieselmotoren en ongeacht de fabrikant van de motor.

Vervanging is in theorie eenvoudig, maar kost in de praktijk flink wat tijd, doordat veel onderdelen verwijderd moeten worden, voordat de cilinderkop gedemonteerd kan worden. Zeker bij de moderne injectiemotoren is dat het geval. De kosten voor een reparatie zitten dan ook voor meer dan 70% in arbeidsloon.


Welke werzkaamheden voeren wij voor u uit bij het vervangen van de koppakking? :

Inspectie, reiniging, vlakken en vacuum testen van de cilinderkop, vervanging directionaal oliekeerringen cilinderkop (4 stuks), vervanging uitlaat- en inlaatspruitstuk pakking, vervanging kleppendeksel pakking, vervangen pakking sensorhuis, vervanging rekbouten cilinderkop (10 stuks). Plaatsen MLS koppakking + 0.3mm shim.


Prijs € 849,-*


*Heeft uw MG een VVC motor? dan kost de koppakking reparatie € 949,-

Copyright (c) 2019 by PowerMedia. All rights reserved

bottom of page